Senin, 29 Maret 2010

“ …dek bakain iyo indak saragi, makonyo bapayuang adiak nan jo urang lain…”

Ciek lai koleksi buku Pustaka Wacana batambah, buku karangan A.M Hendropriyono mantan kapalo BIN bajudul “ TERORISME FUNDAMENTALIS KRISTEN,YAHUDI,ISLAM” buku yang pado awalnyo adolah disertasi program doctoral nyo di fakultas filsafat universitas gadjah mada Yogyakarta.
Mungkin ado nan batanyo, ha manga pulo buku teroris dijadikan disertasi fakultas filsafat?
Ko wak kutip kato kato pengarangnyo :
“ balas membalas aksi terror secara resiprokal seperti itu (baik yang dilakukan oleh al qaedah ataupun AS-awak) telah menggantikan komunikasi yang terdistorsi antara kedua belah pihak yang berseteru. Sebagai akibatnya kemudian terjalin bahasa terorisme, yang hanya dapat dimengerti oleh pelakunya sendiri. Suatu bahas mengandung berbagai kalimat dan suatu kalimat mengandung berbagai kata ucapan yang terlontar di dalam bahasa merupakan ungkapan dari apa yang berada di dalam pikiran manusia ( kaelan,1998). Dengan demikian, aksi terorisme berakar pada pemikiran dari para pelakunya yang hakikat padanya hanya mungkin untuk dipahami melalui suatu pengkajian terhadap bahasa dari perspektif filsafat analitis…”
Ha oleh karena itulah…
Alun salasai sbanyo dibaco lai-cukuik taba juo lah sekitar 460 hal- tapi spanjang nan lah tabaco ado beberapo nan menarik, antaro lain apo yang ditulis di pengantar buku ko oleh Yth: Zuhairy misrawi beliau ko ketua Moderate Muslim Society dan intelektual muda Nahdlatul Ulama (NU).
Kalau dari yang awak baco asal terorisme menuruik beliau indak jauh dari paham wahabisme, dimano paham ko begitu kareh dan rigid, ndak bisa arek-arek lungga stek alahnyo. Manyalahkan orang sajo karajonyo.
Terlepas dari benar atau salah isi tulisan nin-karena wak ndak tau- tapi taraso bahasa yang digunokan di tulisan nin terkesan bermuatan kebencian, dengan referensi utama khaled abou el fadl (kendatipun ada refernsi lain tetapi hanya bersifat penambahan). Terkait dengan referensi, bebrapa wakatu yang lewat rengga (sekum PW PII ) membeli buku karangan faragh fouda berjudul kebenaran yang hilang, wak bacolah buku nin, kalau wak hanyo baco buku nin, tantu lah kito sepakat kalau (contohnyo) usman bin affan dibunuah dek pemuka kaum muslim katiko itu…akan tetapi di tampek lain kito baco kalau diantaro yang mambunuah usman tu ndak ado tokoh sahabat atau anaknyo kecuali surang sajo, dan beliau pun mersa bersalah dan malu setelah itu..
maksud wak, ndak ado masalah ciek sumber d, tapi mesti wak caliak2 juo barang ko jan asa ka lai c…kalau nio berimbang atau ado nan dikeragui wak calaik pulo dari perspektif lain…LAH KALI!
Serta yang lain ado pengutipan ayat alquran yang tidak tepat untuk mendukung pendapat lau n melemahkan pendapat lain, ex: QS 3:113-114, ayat ko dikutip untuk membantah pendapek yang mangatoan bahwa non-muslim tu kafir dan adolah jahiliyah modern yang diamini dek Sayyid Quthb ( kendatipun pemahaman akan pendapat Sayyid Quthb tu lah diluruskan oleh K.Salim Bahnasawi;(Butir-Butir Pemikiran Sayyid Qutb terbitan Gema Insani Press;2003)
Dari situ ado nan taakana dek wak, kalau wak ndak suko urang mampadutoi awak tantulah awak ndak buliah mandutoi urang, kalau awak ndak katuju urang mengkafirkan awak tantu awakj ndak pulo buliah mengkafirkan urang (kecuali lah jaleh barang ko)…kalau wak ndak suko dengan orang yang benci ke awak lantaran beda metode tentu awak ndak buliah benci ka inyo lantaran beda metode..antahlah..
Baiklah, mungkin itu dulu nan bisa di share ka kito basamo, besok2 ko ado na menarik dari buku ko baliak wak caritoan lo apo adonyo. O iyo, apo yang kito baco nan ndak bakatantuan ko wak tulis pagi senin sambia mandangaan lagu bajudul “ Langang di nan rami” samo lagu ebiet g ade “ elegy esok pagi” dan beberapa lagu maibo lainnyo..
“ …dek bakain iyo indak saragi, makonyo bapayuang adiak nan jo urang lain…”
“…semoga kerinduan ini bukan jadi mimpi di atas mimpi..”

Tidak ada komentar: